петък, 12 ноември 2010 г.

Болата край град Каварна

Ходил съм на различни плажове, някои от които в чужбина, но като нашето друго няма. Бил съм многократно в Кипър, там плажовете са изкуствено изградени, като пясъка е много ситен и неприятен, имал съм възможността дори във водите на Тихия океан да се потопя, но като нашето Черно море, курорти и плажове няма никъде по света.
Много пъти съм ходил на плаж в малкия красив залив Болата, намиращ се в близост до нос Калиакра. Също така има и малко пристанище, където могат да се видят няколко лодки и яхти. Болата е известен и като единствения пясъчен плаж в района на нос Калиакра.
Всъщност интересното е, че Болата е не само плаж, а представлява резерват, включващ морска площ и зелени площи. В залива се срещат и много видове риби, тъй като водата е чиста, мястото е спокойно и наплива на хора не е голям.
В последните няколко години забелязвам, че все повече хора предпочитат да отидат там, което ме навежда на мисълта, че до няколко години ще се превърне в голям плаж с много замърсявания.
Чувал съм, че в близост има много пещери, където са открити останки от стари селища и свидетелства за живот, датиращ четиристотин години преди Христа.
Много ми хареса и цвета на скалите, доблизаващ се до червен цвят, всяка скала представляваше красиво интересно образование.
Също така почти на плажа могат да бъдат намерени две малки капанчета, предлагащи студени напитки и топли вкусотии. Тъй като плажа е все още девствен, недокоснат от ръцете на сръчни архителти, в близост няма никакъв санитарен възел.
Винаги съм оставал с добри чувства и когато имам възможност не бих се поколебал да отида отново и да се насладя на красотата на природата.

0 коментара:

Публикуване на коментар